تابناک / رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اینکه توسعه گیلان با بودجه کمتر از 5 درصد محقق نمی‌شود،ادامه داد:از نمایندگان مجلس و مدیران عالی دستگاه های دولتی تقاضا داریم سهم بودجه استانی افزایش یابد.
کد خبر: ۳۶۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 21 January 2017
تابناک / رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اینکه توسعه گیلان با بودجه کمتر از 5 درصد محقق نمی‌شود،ادامه داد: از نمایندگان مجلس و مدیران عالی دستگاه های دولتی تقاضا داریم سهم بودجه استانی افزایش یابد.

کیوان محمدی درخصوص مفهوم برنامه و مسیر آن در کشور، یادآور شد: برنامه یک سند مکتوب و قانونی دارای اهداف، راهبردها، روش‌ها، سیاست‌ها و ابزارهایی است که ما را برای رسیدن و حصول به یک هدف کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تدوین اولین برنامه توسعه در سال 1327 بود و تا قبل از پیروزی انقلاب 5 برنامه در کشور داشتیم، اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی اولین برنامه توسعه پس از انقلاب در سال 1368 تدوین شد لذا سال آینده سال آغاز برنامه ششم توسعه خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برنامه سوم توسعه را بهترین و موفق‌ترین برنامه توسعه پس از انقلاب بوده دانست و افزود: پیش‌بینی رشد اقتصادی از 6 درصد به 6.1 درصد، رشد سرمایه‌گذاری از 10.1 درصد به 10.7 درصد، کاهش نرخ بیکاری از 12.6 به 12.3 درصد و تورم از 15.9 درصد به 14.1 رسید.

وی محوریت اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین ویژگی‌ برنامه ششم توسعه برشمرد و تصریح کرد: این برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی به سمت عملیاتی شدن در حرکت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه ششم توسعه نخستین برنامه‌ریزی پس از انقلاب است که با تلفیقی از محورها و موضوعاتی خاص و راهبردی تدوین شده است، عنوان کرد: آب و محیط‌ زیست نه تنها در سطح استان بلکه در سطح ملی، موضوعات مکان محور مانند مکران و اروند، موضوعات بخشی مانند معدن، کشاورزی و موضوعات فرابخشی در قالب اقتصاد مقاومتی مانند تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه آمادگی دفاعی کشور محورهای اساسی برنامه ششم توسعه هستند، چراکه همه کارها را نمی‌توان در یک مقطع زمانی انجام داد بلکه باید اولویت‌بندی‌‌هایی صورت گیرد.

محمدی بودجه با اشاره به پیشنهادی سال 96 گیلان، گفت: 95 درصد بودجه در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود و کمتر از 5 درصد به استان‌ها اختصاص می‌یابد. بودجه استانی نسبت به سال گذشته در بخش هزینه‌ای 16.2 درصد و در بخش عمرانی حدود 14 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اینکه توسعه گیلان با بودجه کمتر از 5 درصد محقق نمی‌شود، ادامه داد: از نمایندگان مجلس و مدیران عالی دستگاه های دولتی تقاضا داریم سهم بودجه استانی افزایش یابد، زیرا هر چقدر میزان جذب اعتبارات استانی از 95 درصد ملی افزایش یابد سرعت توسعه استان نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن می‌تواند به توسعه گیلان ابعاد جهانی ببخشد، خاطرنشان کرد: راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا صرفا متعلق به گیلان و ایران نیست بلکه پروژه جهانی است و تاکید رئیس جمهور هم همین دلیل است. علاوه بر این روسای جمهور روسیه، آذربایجان و سایر کشورها علاقه‌مند هستند این پروژه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار